Kundeservice

  • Sådan handler du
  • Vi leverer i hele landet
  • Emballage
  • Betaling
  • Pant
  • Sortiment
  • Erstatningsvarer
  • Holdbarhedsgaranti
  • Rediger din ordre
  • FAQ
  • Cookiepolitik
  • Registrering af data
  • Konkurrenceregler
  • Salgs- og leveringsbetingelser

Betaling

Hvilke kort kan du anvende på Coop.dk MAD? Hvordan er sikkerheden i forhold til betaling? Kan man som offentlig kunde betale via elektronisk faktura?

Betaling - Privat

Handler du som privatperson, betaler du med betalingskort. Du kan betale med ét af følgende kort uden gebyrer:

  • Dankort / VISA-Dankort
  • MasterCard
  • VISA
  • Mobilepay

Du kan gemme dit kort, uanset type, så du betaler på få sekunder ved dit næste køb.

Når du gennemfører en bestilling med kortbetaling, reserverer vi pengene på dit betalingskort. Først når ordren afgår fra vores lager, trækker vi pengene på kortet. Foretages der ændringer til ordren, inden den afgår fra lageret, vil der således også blive rettet i det samlede beløb, inden vi trækker pengene.

Dobbeltreservation

Vær opmærksom på dobbeltreservation ved betaling med Mastercard Debit og Visa Electron.
Hvis du benytter et MasterCard Debit eller Visa Electron som betalingskort på Coop.dk MAD, laver din bank en reservation på din konto på det beløb, du har handlet for. Hvis du ændrer i din ordre, modtager du et nyt ordrenummer fra Coop.dk MAD og der vil ske en ny reservation på dit kort. Coop.dk MADs system annullerer automatisk den gamle reservation, men der går 30 dage før den oprindelige reservation ophæves i din bank, jf. reglerne for denne type kort. Hvis denne annullerede reservation er til gene for dig, kan vi ofte hjælpe dig med at få den ophævet i din bank.

For at vi kan ekspedere din sag hurtigst muligt, skal du sende os en e-mail igennem vores kontaktformular, og så vil vi forsøge at ophæve den annullerede reservation i samarbejde med Nets og din bank.
For at vi kan hjælpe dig, skal vi bruge følgende informationer:

  • Navnet på din bank
  • Navnet på din kontaktperson samt telefonnummer eller e-mail til pågældende
  • Ordrenummer fra Coop.dk MAD samt dato og det beløb du har handlet for

For at Nets vil ophæve den ekstra reservation, skal vi dog kontakte din bank med ovenstående oplysninger – og selvom vi gør det, er det dog ikke alle banker, der vil ophæve reservationen før de 30 dage er gået.

Betaling - Erhverv

Som erhvervskunde skal du betale med betalingskort, og har samme procedure som ved privatkunder. Ved oprettelsen, vælger du, at du ønsker at handle som erhvervskunde og skal derefter angive firmanavn og CVR-nr. Du kan vælge at tilføje et PO-nummer og faktura-e-mail, som kun vil modtage faktura og eventuelle kreditnotaer. 

Betaling - Offentlig kunde

Som offentlig kunde skal du betale med betalingskort, og har samme procedure som ved privatkunder. Ved oprettelsen, vælger du, at du ønsker at handle som offentlig kunde og skal derefter angive institutionsnavn, EAN-nummer og OIO-Brugerid. Du kan vælge at tilføje faktura-e-mail, som kun vil modtage faktura og eventuelle kreditnotaer.

Sikker betaling

Når du handler på Coop.dk MAD, er din betaling sikret via en krypteret SSL-forbindelse. Det betyder, at dine kreditkorttransaktioner, adgangskoder, personlige oplysninger mv. er beskyttede og aldrig kan ses af andre.

 

3D Secure

Visa og MasterCard har i dag en sikkerhedsløsning, som tilmeldte internetbutikker anvender som en ekstra sikkerhedsforanstaltning i forbindelse med betaling over internettet.

Når du som kortholder handler på internettet, vil du på mange forretningers webside, som en del af betalingen, blive ledt gennem en sikkerhedsløsning, som sikrer, at betalingen bliver gennemført sikkert, både for kortholder og for forretning. Den fælles betegnelse for disse sikkerhedsløsninger er 3D Secure. For Visa hedder løsningen ”Verified by Visa”, for MasterCard hedder løsning ”MasterCard SecureCode” og for Dankort hedder løsningen ”Dankort Secured by Nets”.

Hvis der ikke er tilknyttet mobilnummer til dit kort, vil du første gang du handler i en netbutik, der er tilsluttet løsningen blive bedt om at tilknytte dit mobilnummer til kortet. Du skal anvende NemID til dette. Herefter vil du modtage en engangskode via SMS. Denne kode indtaster du. Når koden er godkendt vil dit mobilnummer være tilknyttet dit kort og du vil være klar til at modtage SMS-koden, hvis det kræves i forbindelse med det pågældende køb. Hvis du efterfølgende ønsker at ændre eller slette mobiltelefonnummeret, som du har knyttet til dit/dine betalingskort, skal du ligeledes anvende NemID.