Kundeservice

  • Sådan handler du
  • Køb Online i din Coop App
  • Vi leverer i hele landet
  • Emballage
  • Betaling
  • Pant
  • Erstatningsvarer
  • Holdbarhedsgaranti
  • Rediger din ordre
  • FAQ
  • Cookiepolitik
  • Konkurrenceregler
  • Salgs- og leveringsbetingelser
  • Betaling med Primekonto

Salgs- og leveringsbetingelser

Når du vælger en levering fra Coop.dk MAD, handler du med Coop Danmark A/S, Roskildevej 65, 2620 Albertslund (CVR-nr. 26259495). Hvis du vælger en levering eller afhentning fra en lokal Coop butik, som indgår i en Brugsforening, er det den pågældende brugsforening du handler med. Hvilket selskab du handler med, vil fremgå af din faktura. Følgende betingelser er gældende:

 

 

1.1 Bestilling, ordrebekræftelse og fakturering m.v.

Bestillinger kan foretages via hjemmesiden butik.mad.coop.dk eller i Coop app’en.

Se, hvordan du handler her.

For at kunne gennemføre en ordre skal minimumsbeløbet være opnået. Minimumsbeløbet vil fremgå i indkøbskurven, efter valgt leveringstidspunkt. Minimumsbeløbet er inkl. moms, men ekskl. pant, emballage og leveringsgebyr.  

Vi sender en ordrebekræftelse via e-mail, når ordren er korrekt gennemført.

Vi sender din faktura via e-mail når ordren er pakket. Det vil fremgå på fakturaen, hvis der er en vare vi ikke har kunnet levere. Det vil også fremgå på fakturaen, hvis vi har været nødt erstattet en vare (se evt. afsnittet om erstatningsvarer).

Børn og unge under 18 år må ikke handle på Coop.dk MAD. 

 

 

1.2 Abonnementsordning

Handler du hos os som erhvervskunde eller offentlig institution kan vi tilbyde dig en abonnmentsløsning, hvor du selv bestemmer leveringstidspunkt, -frekvens, -form samt hvilke varer, der skal indgå i abonnementet. 

Ved oprettelse af et abonnement skal du acceptere vores salgs- og leveringsbetingelser.

Hvis abonnementsordrer falder på en helligdag, vil du blive gjort informeret via e-mail, hvis vi ikke leverer på den pågældende dag.

 

Abonnementsoprettelse

Efter oprettelse af et abonnement sender vi en abonnementsbekræftelse efterfulgt af en ordrebekræftelse, der viser, hvilke varer, du har bestilt til næste levering..

 

Abonnementsordrebekræftelse

7 dage før din næste ordre sender vi en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, du har tilknyttet abonnementet. Du kan tilføje og fjerne varer på den enkelte ordre frem til ordrens deadline. Efter hver levering fremsendes din faktura for ordren.

 

Ændring eller annullering af abonnementsordre

Du kan ændre eller annullere din kommende abonnementsordre på Coop.dk MADs hjemmeside frem til ordrens deadline, der fremgår under ordrehistorikken på Coop.dk MAD websitet.

 

Abonnementsændringer - tilpas, sæt på pause eller slet

Du kan til enhver tid ændre i, pause eller slette dit abonnement. Du skal dog være opmærksom på, om du har en kommende abonnementsordre, der samtidig også skal ændres eller annulleres.

 

Særligt betaling med kreditkort

Som abonnementskunde bekræfter du ved bestillingen, at Coop.dk MAD må foretage automatisk træk på det oplyste kreditkort. Beløbet vil blive trukket på kreditkortet, når varerne er afsendt. Du vil derefter modtage en faktura pr. e-mail for købet.

Det er dit ansvar, at betalingskortet er gyldigt. Ved udløb eller spærring forpligter du dig til at opdatere dit betalingskort under abonnementsindstillinger på Coop.dk MAD.

Hvis betalingskortet ikke er gyldigt på leveringstidspunktet, forbeholder vi os ret til at annullere abonnementsordren eller sende en opkrævning for ordren.

 

Adresseændring

Som kunde er du forpligtet til i god tid - og senest 7 dage før næste leverance - at informere Coop.dk MAD om en adresseændring.

 

Levering

Det er dit postnummer, der afgør, hvornår du kan få leveret. Det tidspunkt du vælger ved bestilling, er det tidsrum vi vil levere i fremover.

 

Kundens ansvar og hæftelsesforhold

Vi leverer i hele landet, dog kun til brofaste øer. Leveringen foregår med eksterne fragtfirmaer og du har selv ansvaret for dine varer efter at leveringen har fundet sted. Coop.dk MAD påtager sig ikke ansvaret for fx tyveri eller hærværk.

Vores chauffører kører ikke med nøgler til opgange. Ønsker du levering i en aflåst opgang, vil chaufføren derfor ringe på, når kassen leveres. Hvis det ikke er muligt for chaufføren at komme ind, vil chaufføren forsøge at kontakte dig. Lykkes det ikke at komme i kontakt med dig, er vi nødsaget til at tage varerne med igen, og de bliver herefter kasseret, da vi ikke længere kan stå inde for kvaliteten. Du vil blive opkrævet det fulde beløb.

 

 

1.3 Betaling

På Coop.dk MAD kan du betale med følgende betalingskort: Dankort, VISA-dankort, Mastercard, VISA.

For at beskytte dine kortoplysninger håndteres din betaling af en godkendt og certificeret betalingsmodul-leverandør, som sørger for, at alle oplysninger behandles, krypteres og sendes via en sikker SLL forbindelse.

Hertil bruger vi 3D secure, som er et ekstra sikkerhedstrin, hvor du modtager en SMS med en engangskode, som du bruger til at bekræfte dine betalingsoplysninger med. 

Udover betalingskort, har du mulighed for at betale helt eller delvist med din Coop Prime konto eller din optjente Coop bonus.

Ved modtagelsen af din bestilling reserverer vi pengene på dit betalingskort/Coop Prime konto. Vi trækker først pengene, når din levering færdigpakket og klar til at blive sendt afsted - og du får din faktura.

Skulle der være varer, vi ikke kan levere, reducerer vi din betaling tilsvarende.

Erhvervskunder og offentlige kunder har desuden mulighed for at betale via faktura eller EAN. Kundeservice skal kontaktes for godkendelse som faktura- eller EAN kunde.

 

 

1.4 Priser og afgifter

Alle prisangivelser er inkl. moms og andre afgifter, men ekskl. pant.

Vi opkræver et gebyr for emballage samt eventuelt leveringsgebyr. Se nedenfor i afsnittet ”Levering”.

Gebyrets størrelser fremgår til enhver tid på hjemmesiden under kundens check-ud, inden betalingen gennemføres.

Indkøbskurven indeholder til enhver tid, det samlede beløb på kundens ordre, ekskl. pant, emballage og eventuelt leveringsgebyr.

Priserne ændres løbende i forhold til den generelle prisudvikling og tilbudskampagner.

Kunden betaler den pris for varerne, som er gældende på det valgte leveringstidspunkt. 

Der kan forekomme tilbud, der kun er gældende online. Ligeledes kan der forekomme lokale tilbud i Coops fysiske butikker, som ikke findes online.

Der tages forbehold for eventuelle afgiftsændringer, skrivefejl, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer, manglende levering og force majeure.

 

 

1.5 Erstatningsvarer

Hvis vi mod forventning, ikke kan levere den bestilte vare, forsøger vi så vidt muligt at finde en tilsvarende erstatningsvare inden for samme kategori, hvis der ved bestilling er svaret ”ja” til erstatningsvarer.

 

Erstatningskriterier

Har du sagt ”ja” til erstatningsvarer, vil du enten:

1) Modtage en tilsvarende eller bedre vare til samme pris som den bestilte.

2) Modtage en vare af lavere kvalitet til en lavere pris.

Bliver din vare erstattet af en billigere variant, får du krediteret prisdifferencen mellem den bestilte vare og den billigere erstatning.

Har du ikke sagt ”ja” til erstatningsvarer, eller kan vi ikke finde en passende erstatning, krediteres hele beløbet for den pågældende vare, og beløbet udgår af din faktura.

 

Udsolgte varer

Såfremt en vare er udsolgt eller ikke lever op til vores kvalitetskrav, vil Coop.dk MAD enten erstatte varen eller lade varen udgå af din faktura.

For at sikre de bedste varer lover vi dig en ekstra holdbarhedsgaranti på en lang række varer.

For at overholde denne garanti kan der ved visse bestillinger opstå den situation, at en vare bliver kasseret i vores kvalitetskontrol - og at vi dermed desværre ikke kan levere den, selvom du har kunnet bestille den i første omgang.

 

 

1.6 Levering

Pris for levering

Du kan altid se din aktuelle leveringspris ved at klikke på ”Se leveringstider” og indtaste dit postnummer. Pris for levering varierer på daglig basis ud fra udbud og efterspørgsel.

 

Hjemmelevering

Som udgangspunkt skal du være hjemme ved modtagelse af dine bestilte dagligvarer fra Coop.dk MAD.* 

Dine dagligvarer overrækkes personligt og al overskydende emballage vil tages med retur, blive vasket og genanvendt.

Er du blevet forhindret i at være hjemme til aftalte tid, ring til vores kundeservice på 70 20 06 47 og aftal nærmere. Er du ikke hjemme i til at modtage din ordre og ikke har lavet en aftale med vores kundeservice, tager vi din ordre med retur, og fakturerer dig for alle varer, som må kasseres. Varerne bliver ikke genleveret, og du må i givet fald foretage en ny bestilling.

Områder med 4-timers intervaller, hvor man skal være hjemme, er bedre end det lyder. Om formiddagen for din levering, vil vi sende dig en SMS med 1-2 timers interval for dagens levering. Det betyder, at du kun behøver at hjemme inden for det nye serviceinterval og ikke alle fire timer.

*I udvalgte postnumre har du mulighed for at få stillet dine varer. Ved valg af leveringstid, kan du se dine aktuelle muligheder. Her leveres dine varer i pap- og evt. termokasser og stilles foran din hoveddør, med mindre anden kommentar er angivet i “note til chaufføren” ved check out. Vær opmærksom på, at det er dit ansvar, at chaufføren kan få adgang til din opgang, hvis du bor i lejlighed eller anden bebyggelse, hvor varerne ikke må efterlades udenfor. Vi vil i samarbejde med vores distributører til enhver tid forsøge at efterkomme dine ønsker.

I samarbejde med vores distributører gør vi alt for at sikre ordentlige arbejdsforhold for chaufførerne, der leverer dine varer.

 

Bestil&Hent

Når du bestiller med vores Bestil & Hent, vælger du et interval for afhentning af dine varer. Før afhentning modtager du en SMS, som du svarer “HENT” på, når du holder klar til at afhente dine varer. En medarbejder kommer ud til din bil og overleverer dine varer til dig eller direkte i dit bagagerum.*

*Enkelte butikker har udlevering i kiosken.

Er du blevet forhindret i at afhente dine varer til aftalte tid, ring til vores kundeservice på 70 20 06 47 og aftal nærmere. Skulle det ske, at du ikke afhenter varerne til tiden og uden anden aftale, tager vi din ordre retur, og fakturerer dig for alle varer, som må kasseres. Varerne bliver ikke genudleveret, og du må i givet fald foretage en ny bestilling.

 

 

1.7 Emballage

Gebyr

Varerne opbevares og pakkes i forskellige temperaturzoner – fx frisk frugt og grønt i én zone, mejerivarer, tørvarer og frostvarer i andre separate zoner. På den måde sikrer vi, at varerne holder sig friske. Du betaler 4,75 kr. per temperaturzone, men maks. 19 kr. per ordre.

 

Transportemballage

I Coop går ansvarlighed og forretning hånd i hånd. Med forretningen som udgangspunkt har vi en ambition om at rykke både branchen og forbrugerne i en mere bæredygtig retning.

Vi opfordrer derfor til at alt transportemballage (plastkasser, flamingokasser, papkasser og poser) returneres til Coop ved næste levering.

 

 

1.8 Pant

Levering fra Coop.dk MAD

Chaufføren tager gerne tomme pantflasker og dåser med retur. Vi tager 20% af pantbeløbet i administrationsgebyr. Hvis du f.eks. afleverer pant for 100 kr., vil vi derfor godtgøre de 80 kr.

Af hensyn til chaufførens tidsplan og hygiejne skal du sikre nedenstående:

  • Emballagen skal være klar til afhentning samme sted som leverancen af varer
  • Emballagen skal være tømt
  • Emballagen skal stilles i poser med angivelse af navn, adresse, telefonnummer og kunde/ordrenummer (En label fra Coop emballagen kan med fordel benyttes)
  • Kun flasker/dåser, der indgår i Coop.dk MADs sortiment og bærer de danske pantmærker A, B og C tages retur.

Emballagen returneres til Coop’s lager, hvor den optælles og pengene returneres til din konto

 

Levering fra lokal butik

Der tages ikke pant med retur ved hjemmelevering fra lokal butik eller ved Bestil & Hent.

 

 

1.9 Reklamation

Alle leveringer bliver manuelt håndteret og plukket. I denne proces tjekkes varerne samtidig for fejl og mangler, inden de leveres til dig for at sikre den bedst mulige kvalitet.

Skulle du mod forventning, modtage en vare, der ikke lever op til den angivne standard, eller i øvrigt er behæftet med en mangel, bedes du snarest muligt og inden for rimelig tid, dog ved mangelfulde varer, hurtigst muligt, kontakte vores kundeservice – enten via e-mail på kundeservice@mad.coop.dk eller tlf. 70 20 06 47.

På varer, der ikke er til husholdningens løbende forbrug, herunder fødevarer, ydes 2 års reklamationsret i overensstemmelse med købelovens regler. Dette forudsætter, at manglen ikke er opstået som følge af slid, fejlagtigt brug eller anden adfærd, der har forvoldt skade på varen.

Du skal reklamere hurtigst muligt efter, at du har opdaget fejlen.

Der kan være situationer, hvor vi beder dig sende den defekte vare retur til os. I sådanne tilfælde dækker vi de udgifter, du har i forbindelse med returneringen. 

 

 

1.10 Fortrydelsesret

Levering fra Coop.dk MAD

Vi leverer primært levnedsmidler og varer til husholdningen, herunder fødevarer.

Der gælder ingen fortrydelsesret på købet af ovenstående varer, idet fortrydelsesretten efter forbrugeraftaleloven ikke gælder for levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældes hurtigt.

Fortrydelsesfristen for andre varer i sortimentet er 14 dage regnet fra den dag, hvor du får dine varer leveret. Hvis du fortryder købet af en sådan vare, skal du meddele det til os senest 14 dage efter dit køb, og du skal herefter senest 14 dage fra leveringsdatoen, sende varerne til Coop.dk MAD jf. anvisning fra vores kundeservice.

Du bærer selv omkostningerne forbundet med returnering af varen. For at du kan fortryde købet, skal varen returneres i væsentligt samme stand og mængde som ved modtagelsen.

Du kan således godt fortryde dit køb, selvom varen er blevet brugt, men vi vil i disse tilfælde lave en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for, til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse vil du ikke få retur.

Når vi har kontrolleret den returnerede vares stand, kontakter vi dig på e-mail for at høre, hvordan vi skal returnere dine penge.

 

 

1.11 Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, som ikke kan løses i mindelighed ved direkte henvendelse til os, kan indgives til Klageportalen i Nævnenes hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Klageportalen i Nævnenes hus via www.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse, som er kundeservice@mad.coop.dk.

 

 

1.12 Registrering af data

Når du afgiver en bestilling på Coop.dk MAD, skal du oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Vi har brug for disse oplysninger for at kunne levere dine varer og holde dig informeret om din ordre.

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10. Coop Danmark A/S videregiver de af de ovennævnte oplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig, til den leverandør, som skal levere varen.

Adresseoplysninger videregives udelukkende til den virksomhed, som er transportør af dine varer. Videregivelse af persondata vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. Det navn, den adresse, det telefonnummer og i visse tilfælde den e-mailadresse, du har oplyst ved bestilling, fremgår af adresseetiketten, som sættes på varen til brug for levering.

Registrerede kunder vil modtage enkelte service e-mails fra os vedrørende eventuelle ændringer i forhold til leveringsdage og anden praktisk information i relation til højtider m.m.

 

Cookies
Læs om vores anvendelse af cookies her.

 

Analyseværktøjer

På Coop.dk anvender vi analyseværktøjer, der bruges til at gennemgå trafikdata som fx logfiler fra vores hjemmeside. Vi gemmer eller registrerer IKKE personfølsomme oplysninger i den forbindelse. Formålet med analyserne er udelukkende at komme eventuelle tekniske fejl til livs, samt at forbedre vore kunders oplevelse.