Salgs- og leveringsbetingelser

Hvis du har valgt levering fra butik, leveres varen af den butik du valgt. Hvis varen er leveret fra en Butik som indgår i en Brugsforening, er det den enkelte brugsforening du handler med ellers handler du med Coop Danmark A/S, (CVR-nr. 26259495) Roskildevej 65, 2620 Albertslund. Hvilket selskab som står for din levering kan du se på din faktura.

Følgende betingelser er gældende:

 

Bestilling, ordrebekræftelse og fakturering m.v.

Bestillinger kan kun foretages via hjemmesiden butik.mad.coop.dk

Se, hvordan du handler her.

Minimumsbeløbet for hjemmelevering dvs. levering til døren kan ses i din leveringstidsvælger. Minimumsbeløbet er inkl. moms, men ekskl. pant, emballage og leveringsgebyr. Bestillinger med varer for under minimumsbeløbet i kurven inkl. moms bliver afvist. 

Minimumsbeløbet for Bestil&Hent dvs. afhentning i butik kan ses i din leveringstidsvælger. Minimumsbeløbet er inkl. moms, men ekskl. pant, emballage og leveringsgebyr. Bestillinger med varer for under minimumsbeløbet i kurven inkl. moms bliver afvist. 

Når du har gennemført en bestilling, modtager du en ordrebekræftelse på din bestilling via e-mail.

I forbindelse med din levering modtager du en e-mail med din faktura. På fakturaen kan du se, om der er varer, vi ikke har kunnet levere eller har erstattet (se afsnittet nedenfor om erstatningsvarer). Du kan sammenholde din faktura med de modtagende varer, for at tjekke, at vi har leveret alt som aftalt. Du kan evt. også tilmelde dig vores sms-service ved bestilling og automatisk få besked, hvis der er varer vi mod forventning ikke kan levere.

Du kan få kopier af dine tidligere fakturaer fra Coop.dk MAD ved at kontakte vores kundeservice på tlf. 70 20 06 47 eller under Mit Coop.dk MAD på hjemmesiden.

Børn og unge under 18 år kan ikke handle på Coop.dk MAD. Børn og unges køb skal derfor foretages af forældre, eller andre, der lovligt kan handle på barnets eller den unges vegne.

 

Betaling

Når du som privatkunde skal du benytte et betalingskort.

Du kan benytte følgende betalingskort: Dankort, VISA-dankort, Mastercard, VISA.

For at beskytte dine kortoplysninger håndteres betalingen af en godkendt og certificeret betalingsmodul-leverandør, som sørger for, at alle oplysninger behandles, krypteres og sendes via en sikker forbindelse SLL, så hverken vi eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.

Ved modtagelsen af din bestilling reserverer vi pengene på dit kort. Vi trækker først pengene, når din levering er pakket i butikken.

Skulle der være varer, vi ikke kan levere, reducerer vi din betaling tilsvarende. 

 

Priser

Alle prisangivelser er inkl. moms og andre afgifter, men ekskl. pant. Hertil skal lægges priser for emballage samt eventuelt leveringsgebyr, se nedenfor i afsnittet ”Levering”.

Du kan holde øje med det samlede beløb for dit indkøb, ekskl. pant, emballage og eventuelt leveringsgebyr, i indkøbskurven.

Pant, emballage og eventuelt leveringsgebyr beregnes og vises nederst på siden, når du trykker på knappen "Til kassen".

Priserne ændres løbende i forhold til den generelle prisudvikling og tilbudskampagner. Din pris vil altid være den pris, som gjaldt på bestillingstidspunktet.

Der kan forekomme særlige tilbud, der kun er gældende online. Ligeledes kan der forekomme lokale tilbud i Coops fysiske butikker, som ikke findes online.

Butikken tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, skrivefejl, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer, manglende levering og force majeure.

 

Erstatningsvarer

I situationer, hvor en bestilt vare ikke kan leveres, tilbyder vi dig en erstatning for den bestilte vare. Dog kun hvis du har accepteret dette ved din bestilling på Coop.dk MAD. Du vælger selv ved bestillingen, om du siger ”ja” til erstatningsvarer.

Erstatningskriterier

Har du sagt ”ja” til erstatningsvarer, vil du enten:

1) Modtage en tilsvarende eller bedre vare til samme pris som den bestilte.

2) Modtage en vare af lavere kvalitet til en lavere pris (prisen på den leverede vare).

Har du ikke sagt ”ja” til erstatningsvarer, eller kan vi ikke finde en passende erstatning, skal du naturligvis ikke betale for den pågældende vare, og beløbet udgår af din faktura.

Udsolgte varer

Du kan desværre opleve, at visse varer er udsolgte. Så snart varen ikke er at finde på vores lager, vil den stå som udsolgt på hjemmesiden.

Vi gør alt, hvad vi kan for at sikre dig friske varer. Derfor tilbyder vi dig holdbarhedsgaranti på en lang række varer. For at overholde denne garanti kan der ved visse bestillinger opstå den situation, at en vare bliver kasseret i vores kvalitetskontrol - og at vi dermed desværre ikke kan levere den, selvom du har kunnet bestille den i første omgang.

Desuden kan der også opstå den beklagelige situation, at vores leverandører ikke kan levere en eller flere friske varer, på den dag, hvor du skal have leveret dine varer.

 

Levering

Pris for levering

Leveringsprisen afhænger af, hvor i landet du bor, og kan svinge, alt efter hvornår og i hvilket postnummer, du ønsker levering. Du kan altid se din aktuelle leveringspris ved at klikke på ”Se leveringstider” og indtaste dit postnummer.

Hjemmelevering

Dag- og aftenlevering forgår i timeintervaller, som du vælger ved bestilling. Du skal være hjemme på det valgte tidspunkt, da chaufførerne overrækker varerne til dig personligt.

Skulle det ske, at du ikke er hjemme til at modtage varerne, tager vi din bestilling med retur, og fakturerer dig for alle varer, som må kasseres. Varerne bliver ikke genleveret, og du må i givet fald foretage en ny bestilling.

Bestil&Hent

Afhentning forgår i timeintervaller, som du vælger ved bestilling. Du skal afhente dine varer indenfor det valgte tidspunkt, da butikken overrækker varerne til dig personligt.

Skulle det ske, at du ikke afhenter varerne til tiden, tager vi din bestilling med retur, og fakturerer dig for alle varer, som må kasseres. Varerne bliver ikke genudleveret, og du må i givet fald foretage en ny bestilling.

Levering med Coop Logistik Online

Butikken leverer dine varer med Coop Logistik Online, eller selv med støtte af Coop Logistik Online. På den måde kan vi bedst dække vore kunders behov og sikre høje kvalitet i leveringen til dig. Samtidig sikrer vores samarbejde med Coop Logistik Online ordentlige arbejdsforhold for chaufførerne, der leverer dine varer.

 

Emballage

Pris på emballage
Varerne plukkes i butik og opbevares efter pluk i transportemballagen. Transportemballagen er tilpasset de temperaturkrav den enkelte vare har. På den måde sikrer vi, at varerne holder sig friske. Du betaler 3 kr. per varezone (køl, frost, tør og frugt/grønt), det vil sige, at prisen på emballage udgør min. 3 kr., men maks. 12 kr. per ordre.

Transportemballage

Vi tager alt transportemballage (sorte plastkasser og flamingokasser) i retur.

 

Pant

Vi sælger flasker og dåser med pantmærke A, B og C. Det fremgår af både din ordrebekræftelse og faktura, om du har betalt pant for de varer, du har købt.

Pant tages ikke med af chauffør ved hjemmelevering eller af personale ved afhentning i butik. For at få panten tilbage skal du selv aflevere pant i butikken.

 

Reklamation

Alle leveringer bliver håndpakket i butikken og bliver i den proces tjekket for fejl og mangler, inden de leveres til dig. Skulle du alligevel modtage en vare, som ikke lever op til dine forventninger, vil vi meget gerne høre fra dig, så vi kan rette fejlen.

For alle reklamationer gælder, at de skal ske hurtigst muligt, og senest 14 dage fra modtagelse af dine varer. Kontakt os igennem vores kontaktsider eller telefon: 70 20 06 47.

Der kan være situationer, hvor vi beder dig sende den defekte vare retur til os. I sådanne tilfælde dækker vi de udgifter, du har i forbindelse med returneringen.

På varer, der ikke er til husholdningens løbende forbrug, ydes 2 års reklamationsret i overensstemmelse med købelovens regler. Dette forudsætter, at det ikke er dig, der har behandlet varen forkert. Du skal reklamere hurtigst muligt efter, at du har opdaget fejlen.

I tilfælde af forsinkelse vil leveringen ske hurtigst muligt, og vi tilstræber at give besked i god tid.

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, som ikke kan løses i mindelighed ved direkte henvendelse til os, kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse, som er kundeservice@mad.coop.dk.

 

Fortrydelsesret

Vi leverer primært fødevarer og husholdnings- og rengøringsartikler til husholdningens løbende forbrug. Der er ikke fortrydelsesret på købet af disse varer.

Øvrige varer, der ikke er til husholdningens løbende forbrug, er omfattet af de almindelige fjernsalgsregler om fortrydelsesret. Hvis du fortryder købet af en sådan vare, skal du meddele det til os senest 14 dage efter dit køb, og du skal herefter senest 14 dage efter sende varen til den butik du købt varen.

Du skal selv betale forsendelsen af varen. For at du kan fortryde købet, skal varen returneres i væsentligt samme stand og mængde som ved modtagelsen. Du kan således godt fortryde dit køb, selvom varen er blevet brugt, men vi vil i disse tilfælde lave en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse vil du ikke få retur.

Når vi har kontrolleret den returnerede vares stand, kontakter vi dig på e-mail for at høre, hvordan vi skal returnere dine penge.
 

Registrering af data

Når du afgiver en bestilling, skal du oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Vi har brug for disse oplysninger for at kunne levere dine varer og holde dig informeret om din ordre.

Oplysningerne opbevares sikkert og behandles fortroligt i henhold til persondataloven. De gemmes, så længe det kræves efter bogføringsloven.

Dine oplysninger vil ikke blive solgt, videregivet eller på anden måde overdraget til tredjepart. Som registreret kunde har du altid ret til og mulighed for indsigt, ligesom du kan gøre indsigelse mod en registrering. Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive eller ringe til os. 

Registrerede kunder vil modtage enkelte service e-mails fra os vedrørende eventuelle ændringer i forhold til leveringsdage og anden praktisk information i relation til højtider m.m.

Cookies
Læs om vores anvendelse af cookies her.

Analyseværktøjer
På Coop.dk anvender vi analyseværktøjer, der bruges til at gennemgå trafikdata som fx logfiler fra vores hjemmeside. Vi gemmer eller registrerer IKKE personfølsomme oplysninger i den forbindelse. Formålet med analyserne er udelukkende at komme eventuelle tekniske fejl til livs, samt at forbedre vore kunders oplevelse.