Salgs- og leveringsbetingelser

Hvis du har valgt levering fra Coop.dk MAD, handler du med Coop Danmark A/S, Roskildevej 65, 2620 Albertslund (CVR-nr. 26259495). Hvis du har valgt en anden levering end Coop.dk MAD, vil varerne enten leveres fra eller kunne afhentes i den butik du valgt. Hvis varen er leveret fra en butik, som indgår i en Brugsforening, er det den pågældende brugsforening du handler med. Hvilket selskab du handler med, vil fremgå af din faktura. Følgende betingelser er gældende:

Bestilling, ordrebekræftelse og fakturering m.v.

Bestillinger kan kun foretages via hjemmesiden butik.mad.coop.dk.

Se, hvordan du handler her.

Minimumsbeløbet for hjemmelevering dvs. levering til døren kan ses i din leveringstidsvælger. Minimumsbeløbet er inkl. moms, men ekskl. pant, emballage og leveringsgebyr. Bestillinger med varer for under minimumsbeløbet i kurven inkl. moms bliver afvist. 

Minimumsbeløbet for Bestil&Hent dvs. afhentning i butik kan ses i din leveringstidsvælger. Minimumsbeløbet er inkl. moms, men ekskl. pant, emballage og leveringsgebyr. Bestillinger med varer for under minimumsbeløbet i kurven inkl. moms bliver afvist.

Når du har gennemført en bestilling, modtager du en ordrebekræftelse på din bestilling via e-mail.

I forbindelse med din levering modtager du en e-mail med din faktura. På fakturaen kan du se, om der er varer, vi ikke har kunnet levere eller har erstattet (se afsnittet nedenfor om erstatningsvarer). Du kan sammenholde din faktura med de modtagende varer, for at tjekke, at vi har leveret alt som aftalt. Du kan evt. også tilmelde dig vores sms-service ved bestilling og automatisk få besked, hvis der er varer vi mod forventning ikke kan levere.

Du kan få kopier af dine tidligere fakturaer fra Coop.dk MAD ved at kontakte vores kundeservice på tlf. 70 20 06 47 eller under Mit Coop.dk MAD på hjemmesiden.

Børn og unge under 18 år kan ikke handle på Coop.dk MAD. Børn og unges køb skal derfor foretages af forældre, eller andre, der lovligt kan handle på barnets eller den unges vegne.

Abonnementsordning

Måltidskasser og visse dagligvarer kan købes via en abonnementsordning.

Som abonnementskunde vælger du selv første leveringsdato og hvor ofte varerne skal leveres, eksempelvis hver 2. mandag.

Før abonnementsordren kan gennemføres, skal du kvittere for at have læst salgs- og leveringsbetingelserne. Ligeledes gøres opmærksom på, at det er en abonnementsordre, som vil blive leveret med det ønskede uge-interval.

Hvis abonnementsordrer falder på en helligdag, vil du blive gjort informeret via e-mail, hvornår varerne alternativt leveres eller hvis den samlede ordre annulleres.

Bestillingsbekræftelse

Når du har afgivet din abonnementsordre, fremsender vi en bestillingsbekræftelse til den e-mailadresse, du har oplyst ved bestillingen.

Af bestillingsbekræftelsen fremgår at ”Dette er en abonnementsordre, som vil blive leveret hver x. xxxdag” (eksempelvis "hver 2. mandag").

Efter hver levering fremsendes en faktura til din e-mailadresse.

Ændring eller opsigelse af abonnementsordre

Du kan til enhver tid ændre eller opsige din abonnementsordre på Coop.dk MADs hjemmeside eller ved henvendelse til Coop.dk MAD kundeservice på kundeservice@mad.coop.dk.

Ændring eller opsigelse af abonnementsordren skal foretages senest torsdag før næste uges levering. Modtager Coop.dk MAD ændringen eller opsigelsen senere end torsdag i ugen før næste levering, gælder ændringen eller opsigelsen ikke i forhold til næste uges levering, men først i forhold til senere leveringer.

For at ændre et abonnement, skal dit nuværende abonnement opsiges (jf. ovenfor), og en ny abonnementsaftale indgås.

Særligt om træk på betalingskort

Som abonnementskunde bekræfter du ved bestillingen, at Coop.dk MAD må foretage automatisk træk på det oplyste kreditkort. Beløbet vil blive trukket på betalingskortet, når varerne er afsendt og du har modtaget en faktura pr. e-mail.

Det er dit ansvar, at betalingskortet er gyldigt. Ved udløb eller spærring forpligter du dig til at kontakte Coop.dk MAD med henblik på fornyelse af kortdata.

Hvis betalingskortet ikke er gyldigt på leveringstidspunktet, forbeholder vi os ret til at annullere abonnementsordren.

Adresseændring

Som kunde er du forpligtet til i god tid - og senest 7 dage før næste leverance - at informere Coop.dk MAD om en adresseændring.

Levering

Det er dit postnummer, der afgør, hvornår du kan få leveret. Det tidspunkt du vælger ved bestilling, er det tidsrum vi vil levere i fremover.

Kundens ansvar og hæftelsesforhold

Vi leverer i hele landet, dog kun til brofaste øer. Leveringen foregår med eksterne fragtfirmaer og du har selv ansvaret for dine varer efter at leveringen har fundet sted. Coop.dk MAD påtager sig ikke ansvaret for fx tyveri eller hærværk.

Vores chauffører kører ikke med nøgler til opgange. Ønsker du levering i en aflåst opgang, vil chaufføren derfor ringe på, når kassen leveres. Hvis det ikke er muligt for chaufføren at komme ind, vil chaufføren forsøge at kontakte dig. Lykkes det ikke at komme i kontakt med dig, er vi nødsaget til at tage varerne med igen, og de bliver herefter kasseret, da vi ikke længere kan stå inde for kvaliteten. Du vil blive opkrævet det fulde beløb.

Betaling

Når du handler som privatkunde skal du benytte et betalingskort.

Du kan benytte følgende betalingskort: Dankort, VISA-dankort, Mastercard, VISA.

For at beskytte dine kortoplysninger håndteres betalingen af en godkendt og certificeret betalingsmodul-leverandør, som sørger for, at alle oplysninger behandles, krypteres og sendes via en sikker forbindelse SLL, så hverken vi eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.

Ved modtagelsen af din bestilling reserverer vi pengene på dit kort. Vi trækker først pengene, når din levering er pakket i butikken.

Skulle der være varer, vi ikke kan levere, reducerer vi din betaling tilsvarende.

Erhvervskunder og offentlige kunder har desuden mulighed for at betale via faktura eller EAN. Kundeservice skal kontaktes for godkendelse som fakturakunde. 

Priser

Alle prisangivelser er inkl. moms og andre afgifter, men ekskl. pant. Hertil skal lægges priser for emballage samt eventuelt leveringsgebyr, se nedenfor i afsnittet ”Levering”.

Du kan holde øje med det samlede beløb for dit indkøb, ekskl. pant, emballage og eventuelt leveringsgebyr, i indkøbskurven.

Pant, emballage og eventuelt leveringsgebyr beregnes og vises nederst på siden, når du trykker på knappen "Til kassen".

Priserne ændres løbende i forhold til den generelle prisudvikling og tilbudskampagner. Din pris vil være den pris, som gælder på det leveringstidspunkt du har valgt.

Der kan forekomme særlige tilbud, der kun er gældende online. Ligeledes kan der forekomme lokale tilbud i Coops fysiske butikker, som ikke findes online.

Der tages forbehold for eventuelle afgiftsændringer, skrivefejl, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer, manglende levering og force majeure.

Erstatningsvarer

I situationer, hvor en bestilt vare ikke kan leveres, tilbyder vi dig en erstatning for den bestilte vare. Dog kun hvis du har accepteret dette ved din bestilling på Coop.dk MAD. Du vælger selv ved bestillingen, om du siger ”ja” til erstatningsvarer.

Erstatningskriterier

Har du sagt ”ja” til erstatningsvarer, vil du enten:

1) Modtage en tilsvarende eller bedre vare til samme pris som den bestilte.

2) Modtage en vare af lavere kvalitet til en lavere pris (prisen på den leverede vare).

Har du ikke sagt ”ja” til erstatningsvarer, eller kan vi ikke finde en passende erstatning, skal du naturligvis ikke betale for den pågældende vare, og beløbet udgår af din faktura.

Udsolgte varer

Du kan desværre opleve, at visse varer er udsolgte. Så snart varen ikke er at finde på vores lager, vil den stå som udsolgt på hjemmesiden.

Vi gør alt, hvad vi kan for at sikre dig friske varer. Derfor tilbyder vi dig holdbarhedsgaranti på en lang række varer. For at overholde denne garanti kan der ved visse bestillinger opstå den situation, at en vare bliver kasseret i vores kvalitetskontrol - og at vi dermed desværre ikke kan levere den, selvom du har kunnet bestille den i første omgang.

Desuden kan der også opstå den beklagelige situation, at vores leverandører ikke kan levere en eller flere friske varer, på den dag, hvor du skal have leveret dine varer.

Levering

Pris for levering

Leveringsprisen afhænger af, hvor i landet du bor, og kan svinge, alt efter hvornår og i hvilket postnummer, du ønsker levering. Du kan altid se din aktuelle leveringspris ved at klikke på ”Se leveringstider” og indtaste dit postnummer.

Hjemmelevering

Ved bestilling vælger du, hvilket tidsinterval du ønsker levering i. Alt efter, hvilket postnummer du ønsker levering i, vil du kunne vælge om du skal være hjemme på det valgte tidspunkt, eller om du ikke behøver at være hjemme.

Har du valgt levering i et tidsinterval, hvor du ikke behøver at være hjemme vil varerne blive leveret i pap- og evt. termokasser og stilles foran din hoveddør. Vi kan ikke garantere, at vi ringer på og overrækker dine varer personligt, men skriv gerne, når du lægger ordren, hvor vi må stille dine varer, eller hvis du har særlige behov. Vær opmærksom på, at det er dit ansvar, at chaufføren kan få adgang til din opgang, hvis du bor i lejlighed eller anden bebyggelse, hvor varerne ikke må efterlades udenfor. Vi vil i samarbejde med vores distributører til enhver tid forsøge at efterkomme dine ønsker.

Har du valgt levering i et tidsinterval, hvor du skal være hjemme vil chaufførerne overrække varerne til dig personligt. Skulle det ske, at du ikke er hjemme til at modtage varerne, tager vi din bestilling med retur, og fakturerer dig for alle varer, som må kasseres. Varerne bliver ikke genleveret, og du må i givet fald foretage en ny bestilling.

I samarbejde med vores distributører gør vi alt for at sikre ordentlige arbejdsforhold for chaufførerne, der leverer dine varer.

Bestil&Hent

Afhentning forgår i timeintervaller, som du vælger ved bestilling. Du skal afhente dine varer indenfor det valgte tidspunkt, da butikken overrækker varerne til dig personligt.

Skulle det ske, at du ikke afhenter varerne til tiden, tager vi din bestilling med retur, og fakturerer dig for alle varer, som må kasseres. Varerne bliver ikke genudleveret, og du må i givet fald foretage en ny bestilling.

Emballage

Pris på emballage
Varerne opbevares og pakkes i forskellige temperaturzoner – fx frisk frugt og grønt i én zone, mejerivarer, tørvarer og frostvarer i andre separate zoner. På den måde sikrer vi, at varerne holder sig friske. Du betaler 3,75 kr. per temperaturzone, for emballagen vi pakker dine varer i. Det vil sige, at prisen på emballage udgør min. 3,75 kr., men maks. 15 kr. per ordre.

Transportemballage

Vi tager alt transportemballage (plastkasser og flamingokasser) retur.

Pant

Vi sælger flasker og dåser med pantmærke A, B og C. Det fremgår af både din ordrebekræftelse og faktura, om du har betalt pant for de varer, du har købt.

Levering fra Coop.dk MAD

Hvis du har valgt levering fra Coop.dk MAD tager chaufføren gerne tomme pantflasker og dåser med retur. Vi tager 20% af pantbeløbet i administrationsgebyr. Hvis du f.eks. afleverer pant for 100 kr., vil vi derfor godtgøre de 80 kr.

For at få panten tilbage skal du udfylde en pantseddel. Flasker og dåser skal du lægge i en gennemsigtig pose, og pantsedlen skal fastgøres på posen. Se instruktion på pantsedlen.

Hent pantseddel her (kræver Adobe reader)


Betingelser for returpant:

  • Kun flasker/dåser, der indgår i Coop.dk MADs sortiment og bærer de danske pantmærker A, B og C.
  • Kun flasker/dåser, der ikke er beskadigede.
  • Kun flasker/dåser, der er lagt i en gennemsigtig pose, som er forsvarligt lukket.
  • Coop.dk MADs pantseddel er udfyldt og sat på posen.
  • Posen skal blot gives til chaufføren eller sættes på det sted, hvor hvor du har bedt chaufføren sætte din levering.

Er der flasker eller andet i pantposen, der ikke opfylder betingelserne ovenfor, kan vi desværre ikke tage flaskerne retur eller godtgøre panten for dig.

Anden levering end Coop.dk MAD

Pant tages ikke med af chauffør ved hjemmelevering eller af personale ved afhentning i butik. For at få panten tilbage skal du selv aflevere pant i butikken.

Reklamation

Alle leveringer bliver håndpakket i butikken og bliver i den proces tjekket for fejl og mangler, inden de leveres til dig. Skulle du alligevel modtage en vare, som ikke lever op til dine forventninger, vil vi meget gerne høre fra dig, så vi kan rette fejlen.

For alle reklamationer gælder, at de skal ske hurtigst muligt, og senest 14 dage fra modtagelse af dine varer. Kontakt os igennem vores kontaktsider eller telefon: 70 20 06 47.

Der kan være situationer, hvor vi beder dig sende den defekte vare retur til os. I sådanne tilfælde dækker vi de udgifter, du har i forbindelse med returneringen.

På varer, der ikke er til husholdningens løbende forbrug, ydes 2 års reklamationsret i overensstemmelse med købelovens regler. Dette forudsætter, at det ikke er dig, der har behandlet varen forkert. Du skal reklamere hurtigst muligt efter, at du har opdaget fejlen.

I tilfælde af forsinkelse vil leveringen ske hurtigst muligt, og vi tilstræber at give besked i god tid.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os, som ikke kan løses i mindelighed ved direkte henvendelse til os, kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse, som er kundeservice@mad.coop.dk.

Fortrydelsesret

Levering fra Coop.dk MAD

Vi leverer primært fødevarer og husholdnings- og rengøringsartikler til husholdningens løbende forbrug. Der er ikke fortrydelsesret på købet af disse varer.

Øvrige varer, der ikke er til husholdningens løbende forbrug, er omfattet af de almindelige fjernsalgsregler om fortrydelsesret. Hvis du fortryder købet af en sådan vare, skal du meddele det til os senest 14 dage efter dit køb, og du skal herefter senest 14 dage efter sende varen til:

Coop.dk MAD
Jydekrogen 4
2625 Vallensbæk

Du skal selv betale forsendelsen af varen. For at du kan fortryde købet, skal varen returneres i væsentligt samme stand og mængde som ved modtagelsen. Du kan således godt fortryde dit køb, selvom varen er blevet brugt, men vi vil i disse tilfælde lave en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse vil du ikke få retur.

Når vi har kontrolleret den returnerede vares stand, kontakter vi dig på e-mail for at høre, hvordan vi skal returnere dine penge.

Anden levering end Coop.dk MAD

Vi leverer primært fødevarer og husholdnings- og rengøringsartikler til husholdningens løbende forbrug. Der er ikke fortrydelsesret på købet af disse varer.

Øvrige varer, der ikke er til husholdningens løbende forbrug, er omfattet af de almindelige fjernsalgsregler om fortrydelsesret. Hvis du fortryder købet af en sådan vare, skal du meddele det til os senest 14 dage efter dit køb, og du skal herefter senest 14 dage efter sende varen til den butik du købt varen, hvilket fremgår af fakturaen.

Du skal selv betale forsendelsen af varen. For at du kan fortryde købet, skal varen returneres i væsentligt samme stand og mængde som ved modtagelsen. Du kan således godt fortryde dit køb, selvom varen er blevet brugt, men vi vil i disse tilfælde lave en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse vil du ikke få retur.

Når vi har kontrolleret den returnerede vares stand, kontakter vi dig på e-mail for at høre, hvordan vi skal returnere dine penge.

Registrering af data

Når du afgiver en bestilling, skal du oplyse navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse. Vi har brug for disse oplysninger for at kunne levere dine varer og holde dig informeret om din ordre.

Oplysningerne opbevares sikkert og behandles fortroligt i henhold til persondataloven. De gemmes, så længe det kræves efter bogføringsloven.

Dine oplysninger vil ikke blive solgt, videregivet eller på anden måde overdraget til tredjepart. Som registreret kunde har du altid ret til og mulighed for indsigt, ligesom du kan gøre indsigelse mod en registrering. Hvis du har spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive eller ringe til os. 

Registrerede kunder vil modtage enkelte service e-mails fra os vedrørende eventuelle ændringer i forhold til leveringsdage og anden praktisk information i relation til højtider m.m.

Cookies
Læs om vores anvendelse af cookies her.

Analyseværktøjer

På Coop.dk anvender vi analyseværktøjer, der bruges til at gennemgå trafikdata som fx logfiler fra vores hjemmeside. Vi gemmer eller registrerer IKKE personfølsomme oplysninger i den forbindelse. Formålet med analyserne er udelukkende at komme eventuelle tekniske fejl til livs, samt at forbedre vore kunders oplevelse.